Monday 3 June 2013

Annyeonghaseyo.Hello.Assalamualaikum :))




Chosŏn'gŭl Hangul.png

Fuhh..!...sekarang musim korea kan?..semua orang bercakap pasal korea.variety show yang aku tau running man je la. aku ada satu persoalan, kenapa jepun yang dari dulu yang duk tayang2 cerita Ultraman, Doraemon semua tu dekat malaysia ni dari zam/an tok nenek dulu xde orang pon yang fanatic macam musim Korea sekarang. why2??..haha.pelik kan?..aku pun tibe2 rase agak suke dekat korea tp x fanatic la. 

sebut pasal korea, i wanna share something which is the basic hangul handwriting. basic je la..senang je. yang minat korea tu boleh la try2 tulis lepak dekat rumah kan smbil2 mengait tu korang hafal la.haha.

* Ni vowel utk hangul
* Ni consonant utk hangul























sebenarnya korang boleh je upload bende alah ni dekat phone. cari dekat market. so, time mengait ke, cungkil gigi ke boleh try tulis and faham. Korang boleh pegi dekat sini klau nak install https://play.google.com/store/apps/details?id=antking.korean.alphabet&feature=also_installed...oh lupe, tapi bende alah ni xberape nak lengkap sgt sebab die baru lg. kalau xnak install pon xpe.

lagi satu apps utk orang yang nak belajar basic hangul ni boleh la try main tulis2 mcam yang aku tunjuk ni..yang ni korang boleh pilih utk try tulis vowel atau consonant atau kedua-duanya sekali. kalau nak install pon boleh kat phone korang, ambil dekat sini https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teachersparadise.koreanhangulhandwriting&feature=related_apps#?t=W251bGwsMSwyLDEwOSwiY29tLnRlYWNoZXJzcGFyYWRpc2Uua29yZWFuaGFuZ3VsaGFuZHdyaXRpbmciXQ.... 


* yang ni korang kene jadi budak tadika la kejap.
belajar menulis. pastu boleh dengar bunyi huruf tu sendiri.

aku belajar pakai ni so far okey la. boleh membace hangul tapi lembab macam siput sikit. aku install dekat market je. belambak2 ada cara nak belajar korea. bukan korea je, china, india, sepanyol pon korang boleh belajar. tapi untuk faham perkataan korea ni aku tak pass lagi...mungkin kene kahwin dengan orang korea dulu mungkin?aicehh..





okay thats all.
ni je yang aku tau nak share dekat korang
kalau ada kekurangan sila la bagi tau 
i really need your feedback

SELAMAT MENCUBA
:) :)

No comments:

Post a Comment